SNIJEG PADE! Kojović krivotvorenim stihovima sevdalinke branio nametnutu paradu
Dijelom teksta sevdalinke „Snijeg pade“ predsjednik Naše stranke Predrag Kojović nedavno je uzvratio na kritikovanje parade „Ima izać“ koja će se održati 8. septembra ove godine u Sarajevu.
„Snijeg pade na behar, na voće, neka ljubi ko god koga hoće. Ako neće nek’ se ne nameće, od nameta nema salameta“, napisao je Kojović.
No, ova želja prvog čovjeka NS da kroz umotvorine starih generacija što su se od davnina, kap po kap, stoljećima taložile u kolektivnom biću, iskoristi za opravdavanje parade ponosa i njenih ideja, neuspjela je podvala. Naime, naši preci nisu imali ovakve stavove. Nekorektno je izmišljotinu podvaljivati kao duh našeg naroda i njegovo viđenje bitka stvari. Ovo je originalni tekst sevdalinke.
„Snijeg pade na behar na voće, daruj Bože ono ko šta hoće, a i meni što mi srce želi“.
Govoreći o sevdalinci „Snijeg pade“ koju su u originalnoj, nerazvratnoj verziji prvi interpretali sarajevski Indexi 1999. godine, nepoznati autor na internetu je ovo napisao:
„Tko je i zašto promijenio stihove jedne stare narodne pjesme? Pretpostavljam, ni ovu sevdalinku nije mimoišao trend komunizma, koji je odmah nakon Drugog svjetskog rata počeo čistiti sve što se moglo očistiti od teističkih motiva. Novi bogovi su bili na zemlji, sveprisutni, nedodirljivi, ali bolno opipljivi kad naume dotaknuti. A nazivali su se, kakve li ironije – agnosticima! Stoga je jedna nedužna poetska molba upućena Onom gore zamijenjena raspašojem ‘neka ljubi ko god koga hoće’. Mislili su, bolje to, nego da se narod truje“.
Kakva višeslojna simbolika u šestokutu: lažni stihovi – originalni stihovi – Kojović – komunisti – želje Sarajlija – parada. Naime, povorka ponosa je nametnuta Sarajevu jer većina njegovih stanovnika je ne želi, to su dokazale ankete i ispitivanja javnosti. Upravo tako su zanemareni i prekriženi autentični stihovi sevdalinke, a nametnuti „neka ljubi ko god koga hoće“.
U drugom sloju simbolike vidimo da se u oba vremena i oba slučaja ateizira stvarnost šikaniranjem vjerskih osjećaja i principa (većine stanovnika Sarajeva i BiH). Naime, kao što je molba upućena Bogu u originalnoj sevdalinci sasječena mantrom o seksualnoj raspojasanosti, tako i dominantno viđenje bračnih odnosa među ljudima, čije izvorište je, osim u prirodnim nužnostima, i u vjerskim dogmama, zamijenjeno je onima suprotnim koji će biti promovisani na paradi početkom septembra.
I sam tekst narodne pjesme pun je poruka. Kao što snijeg i behar nisu dobar spoj i ubijaju plod, tako su i druge neprirodne stvari neplodonosne.
Neka nam je za nauk i dugo sjećanje poznata sevdalinka i njeno izranjanje ispod naslaga laži i sile. Ona je dokaz da se na duge staze ne može iskriviti htijenje jednog naroda. Svejedno da li se radi o riječima u narodnoj pjesmi ili o anketama o šetnji kroz Sarajevo.
DEBLOKADA.COM
Tekst je nastao u okviru projekta “Pravo na mišljenje – pravo za sve”.