Zašto je knjiga Marka Franciškovića “Hrvatski Džihad” zbunila naše susjede

“Šerijat, sad il’ nikad.” – Ovako preciznim riječima počinje kraći FB post društveno-političkog aktiviste i pisca, Marka Franciškovića iz Hrvatske.  “Luč istinske vjere islama bi pobjedonosno zasjala u njegovoj zamišljenoj utopijskoj državi, šireći svoju blistavost od Sarajeva k Zagrebu, od BiH k Hrvatskoj, jedineći te dvije prekrasne zemlje u jednu: Banovinu Horosan.” – Tako glasi dio recenzije neobične knjige naslova “Hrvatski Džihad”, autora Marka Franciškovića iz Hrvatske. Marko je ponudio nesvakidašnje rješenje za mnoge probleme današnje Hrvatske i BiH.

PIŠE: AMIR TELIBEĆIROVIĆ

Ovako neobičan zapis je izazvao mnoštvo reakcija i po internetu i izvan njega, najviše u Hrvatskoj i BiH, što je i očekivano. Širom virtuelnog svijeta post je razdijeljen i temeljito izanaliziran, kako od onih što im se svidio tako i od onih koji su odbojno reagirali, a neki su bili zbunjeni. Marko je šerijat ponudio kao rješenje mnogih državnih i društvenih teškoća današnje Hrvatske najprije, a onda i šire.

Prvo da ukratko vidimo, o kome se radi, da bi shvatili zašto je on to uradio.

Marko Francišković je u Hrvatskoj  već izvjesno vrijeme buntovnik s razlogom. Javna ličnost, uvjetno rečeno, koju su osuđivali i napadali na različite načine. Naime, on je pisac i istraživač društvenih, globalnih, lokalnih, političkih, historijskih i duhovnih pojava oko nas, obitavajući uglavnom na relaciji Zagreb – Zadar. Objavio je nekoliko knjiga koje se dotiču njegovog životnog iskustva i vjerskog svjetonazora protkanog otkrivanjem velikih geopolitičkih podvala na Balkanu i po svijetu. Zbog svog otvorenog protivljenja ulasku Hrvatske u Evropsku Uniju uoči hrvatskog ulaska u istu, javno je demonstrirao u Zagrebu, kada ga je fizički napala policija, pri čemu je stekao ozbiljne povrede na tijelu. Nakon toga je uhapšen, pa osuđen na devetomjesečnu zatvorsku kaznu. Nije osuđen samo zbog toga, nego navodno i zbog prepiske uz raspravu sa bivšim hrvatskim ministrom MUP-a iz SDP-a, Rankom Ostojićem. U zatvoru doživljava svoju vjersku preobrazbu preko druženja sa jednim muminom koji je odležao svoju zatvorsku kaznu skupa sa Markom. Prešao je na Islam sa Kršćanstva prije izlaska iz zatvora. Pritom, njegova duhovna evolucija je trajala i dosta prije toga. Nedavno je gostovao na islamskom edukativnom TV kanalu “The Deen Show” američkog voditelja bosanskog porijekla, Edija Redžovića. Prošle godine je obavio Umru, samostalno putujući u Mekku. Od svih njegovih publikacija, za koje mu nije bilo jednostavno naći izdavača, možda najistaknutija jeste kniga upadljivog naslova “Hrvatski Džihad.” I naslov i sadržina knjige dovoljno su privlačni i dovoljno zbunjujući za neupućeni dio čitateljske publike.

 

Zbunjenost uoči razumnog prihvatanja

Sarajevski književnik Mustafa Tanović je za portal Academia napisao recenziju ove knjige, u kojoj pored ostaloga kaže: “Sintagma, odnosno naslov knjige: “Hrvatski džihad”, ali i tematika o kojoj autor piše, mogu se naizgled pričiniti iracionalnim, kontradiktornim, možda čak i suludo bizarnim. Ipak, pažljivo prodorno oko i otvoren bistar um – ponajviše onaj oslobođen od sužanjskih okova formalističkih predrasuda – neće smjesta krenuti u negiranje bar jedne temeljne činjenice. Da je “Hrvatski džihad” intrigantno, vizionarsko i vrlo šokantno literarno djelo. Jer, osim fiktivne fantazme karakteristične utopijskim novelama, autor nepobitno razobličava mnoge povijesne zablude u kojima smo dosad živjeli… i u kojima, na nesreću, još živimo. Ali, Marko Francišković ne bi bio to što jeste da sve osobne stavove i lucidno opisane uvide u nemilu nam, turobnu realnost – koja nemilosrdno, u zastrašujućoj furioznosti, uništava do praha i pepela ono što nazivamo “život dostojan čovjeka” – nije spreman argumentirano i razumno odbraniti. Jednako kako i svoju hirurški preciznu, racionalnu analitičku kritiku neizmjerne količine licemjerja, vješto iskonstruiranih povijesti, bezdušja, koristoljublja, pohlepe, pandemije moralne prostitucije i, na koncu, najobičnije gluposti naših intelektualnih, vjerskih i političkih elita. Upravo zato svekoliki izvikani političari i intelektualci mudro izbjegavaju debatu s Franciškovićem.”

Markovu želju da se racionalno primjeni šerijat u Evropi ili barem u Hrvatskoj, kako je predstavljeno u knjizi, recezent ističe ovim riječima: “Francišković se nepopustljivo drži islama umom, srcem i životnom praksom isključivo na način kako ga propisuju sveti Kur'an i hadisi. I nikako drugačije. No, autor apsolutno shvata da je vjera islama dinamičan proces i da se luč vođstva vjerom prenosila s naroda na narod, s civilizacije na civilizaciju, neprestano evoluirajući u skladu s izazovima realnog trenutka. Veličanstvenu baklju vjere dobijali bi oni čista srca a gubili oni što su vremenom, ogrezavši u dekadenciji, egoizmu i hedonizmu, postali u duši i na djelu vjeroodstupnici i prijestupnici Allahovih zakona.”

 

Jednostavnost liste

Francišković je zanimljiva i složena ličnost na više načina. On se predstavio sarajevskoj javnosti prije desetak godina, kao jedan od promotora knjige Mladena Lojkića, nasova “Masoni i okultisti,” u izdanju TDK Šahinpašić. Priča o Franciškoviću i njegovim poučnim tumačenjima bližeg i daljeg okoliša ne može se kompletirati samo jednim člankom. Stoga ovdje skraćujemo njegov životopis i spisateljsku ostavštinu, a više se osvrćemo na spomenutu efektnu a kraću definiciju šerijata za Hrvatsku i BiH sukladno određenim aktuelnim krizama, ne samo onoj epidemiološkoj.

Jedan od više povoda za ovakav javni istup Marka Franciškovića, bila je napetost i rastuća paranoja od novog vala emigranata u njegovom bližem okruženju, te korupcije u ekonomiji i pada nataliteta.

Ovako je on to pojasnio svima u Hrvatskoj koga zanima:

-“Zabrinuti ste zbog novog vala imigranata? Uvedite šerijat pa će se vidjeti koliki je stvaran broj “muslimanskih izbjeglica,” a koliko će ih zaobilaziti prostor šerijata u širokom luku.

– Problemi sa “manjincima” u Međimurju?

Uvedite šerijat pa će se čerge pokrenuti pod punim gasom i pobjeći glavom bez obzira.

  • Dosta vam je homo terora?

Uvedite šerijat pa bolesnici više neće maltretirati zdrave i uvoditi svoje nastranosti kao standard normalnosti.

  • Želite demografsku obnovu?

Uvedite šerijat pa će se poligamijom promijeniti stanje, a ujedno će se nadproporcionalno razmnožavati dominantni muškarci koji su sposobni imati više žena te će se tako popraviti i genetska slika naroda.

  • Ne možete dostojanstveno živjeti od svoga rada?

Uvedite šerijat pa novac neće biti kamatno opterećen i međunarodna financijska oligarhija više neće moći vampirski isisavati bogatstvo i stvarati siromaštvo.

I to nije sve, ali za sada dovoljno, a mnogima i previše…”