VJERA.NAROD.DRŽAVA! ‘Vakat je..’

Vraćanje morala na bosansku političku scenu može se izvesti na temelju Kur’ana i sunneta. To dokazuje osvježenje na domaćoj političkoj sceni u formi pokreta pod nazivom “Vjera, Narod, Država”. Ovo je politički pokret koji nastupa iskreno i otvoreno u svojoj namjeri da se bavi politikom na šerijatskoj osnovi i u svome poznavanju bosanske a i svjetske realnosti.

PIŠE: AMIR TELIBEĆIROVIĆ 

Kako spojiti glasanje na izborima sa šerijatskim poimanjem uređenja određenog društva, uz naglasak na današnjoj BiH? – Ovo je samo jedno od više pitanja na koje odgovore nudi profesor Sanin Musa, inače jedan od prvih javnih daija na Balkanu. Zašto baš ovo pitanje na početku i zašto baš profesor Musa, pojašnjeno je u nastavku teksta, a glavni povod je nedavno osnivanje političkog pokreta naziva “Vjera Narod Država” čiji je osnivač i prvi predstavnik Musa. Kako je rečeno, radi se o pokretu, prije nego o još jednoj političkoj stranci među mnoštvom već postojećih stranaka širom Bosne i Balkana. Glavna stvar u vezi sa ovim pokretom jeste da se radi o prvom pokretu koji je zasnovan na postulatima Kur'ana i sunneta, i tako će nastojati djelovati.

Pokret je relativno frišak, osnovan je u Sarajevu, i još uvijek je u nekoj fazi nastajanja, uvjetno rečeno. VND je već imao i svoje osnivačke sastanke, te djelimično medijsko predstavljanje. O biografiji profesora Muse više na kraju teksta, jer u našim krajevima prevladava ona “filosofija” po kojoj se najviše gleda ko nešto poručuje umjesto šta tačno poručuje, ili ‘ko je rekao umjesto šta je rekao.’ Stoga se najprije bavimo onim šta se ima reći o VND-u, jer to bi trebalo da je suština.

Na bh. sceni ne postoji partija niti politički pokret zasnovan na vjeri odnosno na šerijatu, to jest nema islamske stranke, pojednostavljeno rečeno. Postoje samo pojedinci među političarima koji se izjašnjavaju kao vjernici i poneki nacionalni programi za Bošnjake, koji su i dalje prvenstveno nacionalni a malo ili nimalo vjerski. Namjerno se ne kaže religijski jer to može zbuniti čitatelja. Međutim, postoji određena podjela među muslimanima (pored mnogih drugih podjela) po pitanju tumačenja demokracije, izbora, sistema glasanja u odnosu na tumačenje šerijata. Dosta vjernika smatra da je glasanje samo po sebi jedna vrsta nevjerstva, pošto se pristaje na nesavršene zakone koje su izmislili ljudi, dok drugi nemaju takvo viđenje, pa se oslanjaju na časni šerijat samo u pogledu imovinskih i bračnih stvari, a i dalje sudjeluju u sistemima savremene demokracije. Profesor Musa kaže da je islam kompatibilan sa izvornom demokracijom, uz određene razlike prema savremenim tumačenjima demokracije, naročito na Zapadu. Današnja primjena zapadnjačkog modela demokratskog uređenja društva, najviše se oslanja na materijalizam uz ateističke postavke. Profesor Musa ističe da, u vrijeme kada se javno govori i piše o raznim pravima, različitih pojedinaca i organiziranih grupacija, te pravnim sistemima, pogotovo u mainstream medijima, skoro nikako se ne govori o Božjem pravu, odnosno časnom šerijatu.

Naravno, već decenijama se u sredinama zapadnjačkog sekularizma kao i komunističke verzije sekularnoga, medijski demonizira šerijat, pa su tragovi neznanja, straha i predrasuda vidljivi i danas, a ni Bošnjaci nisu imuni na takve manipulacije. Na tom tragu, professor Musa kaže: “Mnogi ljudi ne znaju da se samo mali dio časnog šerijata odnosi na krivično pravo. Za nas šerijat nije ono što plaši neupućene mase, kao recimo odsijecanje ruku i nogu ili nasilno pokrivanje žena. Božje pravo odnosno časni šerijat na zemlji podrazumijeva milost, pravdu, mudrost i ljudski interes. ”

Musa je inače već godinama na čelu Inicijative “Iskorak”, nevladine organizacije koja se bavila promocijom moralnih, duhovnih i historijskih vrijednosti muslimana u Bosni te islama općenito. Iz te inicijative se vremenom rodila ideja i mogućnost za osnivanje VND-a kao novog političkog pokreta. Sam naziv nije nasumično odabran. Kroz redoslijed se ističe važnost vjere u životu, zatim naroda pa onda i države. Ima dosta Bošnjaka koji su zbunjeni ili nesigurni oko svoga identiteta. Neki više forsiraju nacionalnost a zapostavljaju vjeru, dok neki opet preko vjere zaborave na svoju narodnost. VND se trudi da pomiri i jedne i druge putem informiranja ljudi o važnosti kompletiranja identiteta kod Bošnjaka, naročito onih koji još imaju identitarnu krizu.

Evo i pregleda njegovih viđenja još nekih društveno političkih pojava, smjernica i pojmova današnje Bosne.

 

O narodu

Više vjerujem iskrenim Hrvatima i Srbima nego onim Bošnjacima koji mašu sa komunističkim zastavama, crvenim petokrakama, JNA simbolima. Oni bi me zatvorili na Goli otok da imaju moć, da nekako dođu na vlast.”

 

O podijeljenosti džematlija

U našem članstvu ima sufija, pripadnika hanefijskog mezheba, selefija, sljedbenika drugih mezheba. Želimo da se Bošnjaci više ne dijele, promovišemo jedinstvo naroda u vjeri neovisno da li su sljedbenici određeno pravne škole ili možda obične hanefije iz naroda.”

 

O Stranci demokratske akcije

Vrijeme je da odu. Toliko su već nanijeli štete Bošnjacima, državi, i predugo su na sceni. Oni mogu nestati sa političke scene tek kada se u javnom prostoru pojavi politički subjekat preko kojeg će Gospodar sačuvati ovaj narod i državu, svakako i vjeru, kao što je to i kroz historiju bilo. Vjerujemo da je taj politički subjekat upravo VND, iako nas SDA ne interesuje niti su oni uopće bitni u našem političkom djelovanju, osim što su određene ideje rahmetli Alije Izetbegovića prisutne i u našem opusu, kao što je, recimo, vraćanje morala u politiku.”

 

O “pandemiji/epidemiji” i pratećim javnim restrikcijama

U džamijama se vidi podjela među džematlijama zbog ovog nametnutog stanja. Ljudi ne mogu da se fokusiraju na Allaha dž.š. tokom namaza jer misle na masku, ili gledaju da li je neko pored njih stavio masku. Ja nisam anarhista, ali ne želim da nosim masku pod prisilom, naročito kada se zna da je to nezdravo i da ne štiti ni od kakvog virusa. Kada sretnem čovjeka na javnom mjestu koji ne nosi masku, tačno mu vidim na licu kako se obraduje, kada i mene vidi bez maske, dođe mu olakšanje, na trenutak jedan drugom djelujemo kao braća koja se prepoznaju.”

 

O Islamskoj zajednici u BiH

To je ustanova koje je nadživjela Austrougarsku, obje Jugoslavije, komunizam, evo i danas uspješno opstaje. Oni slušaju upute iz Svjetske zdravstvene organizacije i djeluje kao da nemaju svoga stava u ovoj situaciji, valjda neće da se zamjeraju.”

 

O sebi

Ja sam bio daija, nisam političar. Ali takvo je vrijeme i takve su prilike da se treba i politikom baviti. Došao sam u fazu života kada vidim da se nešto može promijeniti na pozitivno samo kroz političko djelovanje, i pri tome ćemo zagovarati političku misao Allahovog poslanika, Muhammeda, s.a.v.s.”

 

O finansijama

Mi nismo povezani ni sa kakvim organizacijama izvan države. Djelujemo samostalno, i samostalno se finansiramo. Pritom, članarina se simbolično plaća, a broj naših članova raste.”

 

O VND-u ukratko

“Zasad smo politički pokret. Imamo još neke stvari oko registracije da završimo. Nema nas na ovim izborima ali u narednom periodu se možemo inša’Allah još više razviti. VND će se zalagati za pravdu, poštenje, interes naroda, a protiv zuluma, nepravde, mita, korupcije, nadirućeg ateizma, devijantnih normi ponašanja.

 

O logotipu VND-a

“Naš vizuelni simbol ima višestruko značenje. Bijela boja simbolizira čistoću, zelena islam i Bosnu koja je sva u zelenilu. Žuta, ljiljan kao nacionalni simbol, a bordo tačkice simboliziraju krv kojom je Bosna kroz vijekove natopljena.”

 

Jednostavna završna poruka

Govore da svijet nakon corone neće biti isti. U pravu su! Mi se pojavljujemo… Vakat je!”

 

Umjesto klasične biografije, ovo je predstavljanje profesora Muse po njegovoj želji, u skraćenom izdanju

Sanin Musa je ratovao, bio ranjavan, izgubio u ratu oba roditelja u jednom danu, doživljavao i druge tragedije u bližoj familiji… Bio zatvaran i gladovao na Allahovom putu! U stotinama džamija, mesdžida i islamskih udruženja držao predavanja i hutbe, obišao čitavu Evropu na Allahovom putu, uključujući gotovo kompletan prostor bivše Jugoslavije, napisao i recenzirao više od 35 knjiga islamskog sadržaja, predavao na islamskom fakultetu u Novom Pazaru, bio imam u više džemata (Novi Pazar, Beč, Subotica…), te glavni imam Rijaseta Islamske zajednice Srbije, pri čemu je za godinu dana mandata pokrenuo manifestaciju Sandžački muderis godine, te aktivnost Noći obojene islamom, kao i reorganizaciju, te pospješenje aktivnosti u nekoliko džamija. Predsjednik sektora za islamsku edukaciju pri Udruženja Mladi Muslimani…Jedan od prvih daija na prostorima Balkana. Knjige su mu prevedene na pet jezika, i to ga svrstava među najprevođenije autore koji o islamu pišu i govore na bosanskom jeziku.

Bio prvi bošnjački daija koji je obilazio Bošnjake Kosova i držao predavanja na bosanskom jeziku, kao i muslimane u Italiji, gdje je bio prvi daija sa ovih prostora koji je gostovao na tom području.

 

Sanin Musa

 

7+